Wednesday, October 14, 2009

FonDAnt ClaSS-K.FaRIdah, K.Ina, Sazana

kelas fondant pada 11.10.09 baru nie di hadiri 3 org..k.faridah-dr taiping, k.ina dr bayan lepas, dan zana dari sg dua.
nie hasil dr k.faridah, kata yer x pernah pun buat fondant kira 1st time lah uli fondant..

k.faridah pilih tema merah putih, actually akak nie dah lama booking kelas dengan lina..mcm2 kelas dia minta..sbelum puasa lagi..tp last week baru terttunai..ok kak..nanti kena paktice lagi yer..baru kita tau mana kelemahan kita..

nie pula dr k.ina..antara my loyal student..dah byk modul dia ambil dengan lina..dan jika ada dia kelas pasti gamat dengan celoteh dia.

hasil kreatif dr k.ina..lina just bantu mana2 yg perlu..paling exited time buat bunga rose..

nie pula dr zana..diam2 rupa yer dah byk ilmu dia..tp ini 1st time buat fondant..zana juga mengambil kesemua modul di inasaly bakery..so nantikan hasil yer di kelas2 akan datang.

overall lina puas hati dengan hasil mereka walupun 1st time..tp cepat..jam 1 dah siap cover kesemua kek dan miniature..kesemua yer di buat sendiri oleh pelajar dari membancuh adunan gelatine hinggalah menguli, dan meng'cover' kek..so mereka tahu di mana yg perlu diberi perhatian.

kek buah yg lina sediakan utk kelas fondant.real kek yer..bukan dummy

rekahan tu biasalah..sikit2 boleh buang dan ratakan..resepi pun lina bagi sekali.so far yg dah try semua kata sama..buah serata x mendap kebawah..yg pasti ia nya sedap..

hasil ketiga2 student ku..

may be ada yg kata sama mcm sebelum nie..nevermind..tp itulah yg diminta oleh mereka..so kepada my student..rajin2 practice..nanti akan mudah bermain dengan fondant.dan tahu mana2 kelemahan yg perlu di betulkan..
next class pada 25.10.09 ada lagi 1 kekosongan..lina hanya menerima 3 or 4 org sahaja..my place so limited...insyaallah after dicember or awal january i get my new place..see you..



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...